Leverans- och köpvillkor
Beställning
Det finns inget minsta beställningsvärde. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på [email protected]
Priser, frakt & betalning
Priset anges i svenska kronor inklusive moms. Fraktkostnaden inom Sverige är 69 kronor. Fraktfritt över 1000 kronor
Du kan betala med kort, Klarna eller Swish. Vi har inte tillgång till dina kortuppgifter och säker betalning tillämpas.
Leverans
Våra normala leveranstid är 2–4 dagar om inget annat angetts vid beställning. Vänligen observera att beställningar gjorda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi använder oss av Postnord och i de flesta fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Är det ett litet paket, kan det vara att det hamnar i din brevlåda.
Ångerrätt
Vid köp har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Gäller det ett byte och bytet till annan produkt är dyrare, betalar man som kund mellanskillnaden.
Önskar du returnera en vara måste du inom 14 dagar meddela oss från att du mottagit din beställning. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss enligt instruktionerna från oss. Returfrakten står du för som kund och beräknas på fraktföretagets priser för försändelsen. Öppnade eller använda varor kan inte returneras. Varan ska vara oanvänd och returneras med eventuella originalhandlingar.
Efter att vi mottagit och kontrollerat varan återbetalar vi varans värde till dig, senast inom 30 dagar. Har du valt en av betalningsmetoderna hos Klarna, gör vi återbetalningen och Klarna uppdaterar din faktura.
Reklamation och klagomål
Om varan på något sätt skulle vara skadad eller defekt kontakta oss omedelbart, senast 3 dagar efter att du mottagit paketet. Observera att titta på paketet medan du är kvar på utlämningsstället för att se att paketet är helt. Vid kontakt med oss för eventuell reklamation vill vi ha bild på både skadad vara och emballage. Vi står för eventuell returfrakt vid en reklamation och skickar en ny vara eller betalar pengarna tillbaka till dig. Observera att du alltid måste kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en skadad/defekt vara.
Vid eventuell reklamation kontakta oss på [email protected] och glöm inte att uppge ditt namn, adress, mailadress, ordernummer och beskrivning av felet.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Personuppgifter
Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
MEA Interiör & Stil
Kaya Sverige AB
Org. nr.: 559286-5678
E-postadress: [email protected]